TECHNOLOGIE
Wiodące w branży i wielokrotnie nagradzane technologie i wzornictwo
sprawiają, że Suzuki jest w stanie dostarczyć rozwiązania i korzyści, które pozwolą Ci w pełni cieszyć się przygodą na łodzi.
ODSUNIĘTY WAŁ NAPĘDOWY DF70A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.
ZALETY :
- Mniejsze wibracje
- Bardziej zwarta konstrukcja
- Lepsza sterowność
BEZPOŚREDNIE KANAŁY DOLOTOWE DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B
OPIS :
Zaprojektowanie bezpośredniej ścieżki przepływu powietrza, od wlotu w pokrywie silnika, aż do cylindra, ogranicza wzrost temperatury w układzie dolotowym i poprawia wydajność spalania.
ZALETY :
- Większa moc z mniejszej pojemności cylindrów oraz zwiększona sprawność jednostki.
WIELOSTOPNIOWY WTRYSK POWIETRZA DF150, DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF225, DF250
OPIS :
Kanały kolektora dolotowego, w zależności od swej długości, są odmiennie wykorzystywane podczas niskich i wysokich prędkości, zapewniając odpowiednią do obciążenia dawkę powietrza dostarczaną do silnika.
ZALETY :
- Zwiększona moc przy wysokich prędkościach, dzięki większej ilości dostarczanego powietrza
- Zwiększona wydajność komory spalania i podniesiony moment obrotowy przy pracy na niskich obrotach, dzięki kompresji powietrza w długich kanałach dolotowych
ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU (VVT) DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF200A/175A
OPIS :
Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika.
ZALETY :
- Większy moment obrotowy, osiągany w bardziej płynny sposób
- Bardziej odczuwalne przyspieszenie podczas pracy we wszystkich zakresach obrotów
HIGH ENERGY ROTATION DF60AV, DF50AV
OPIS :
Przekładnie główne tych modeli wyposażone są w przełożenie o wartości 2.42, czyli większe niż w przypadku standardowych wersji tej klasy. W połączeniu z dużą śrubą (śr. 14”/36 cm), ten potężny układ zapewnia niesamowitą siłę napędową.
ZALETY :
- Mocny napęd zapewniający pewne manewrowanie, nawet przy zwiększonym obciążeniu
- Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie
2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA DF70A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
ZALETY :
- Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
- Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
- Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA DF70A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
ZALETY :
- Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
- Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
- Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA WSZYSTKIE MODELE
OPIS :
Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.
ZALETY :
- Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
- Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
- Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
LEAN BURN DF9.9B I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.
ZALETY :
- Wyraźne ograniczenie zużycia paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza prędkości rejsowej
- Mniejsze zużycia paliwa, a co za tym idzie – niższe koszty.
BEZAKUMULATOROWY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA DF30A/25A, DF20A/15A/9.9
OPIS :
Ta technologia gwarantuje szybszy rozruch, płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie bez akumulatora.
ZALETY :
- Praca bez akumulatora.
- Szybki i łatwy rozruch.
- Niższa emisja substancji szkodliwych, niższe zużycie paliwa.
- Wyższa i płynniej osiągana wydajność praktycznie w całym zakresie prędkości.
PODWÓJNY WTRYSK DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B
OPIS :
Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów.
ZALETY :
- Wspiera poprawę wydajności i obniża zużycia paliwa.
ŁAŃCUCH ROZRZĄDU Z AUTOMATYCZNYM NAPINACZEM DF40A i powyższe modele
OPIS :
Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.
ZALETY :
- Większa niezawodność w porównaniu do konstrukcji wykorzystujących pasek rozrządu
- Bezobsługowość
PODWÓJNY WLOT WODY (OPCJONALNIE) DF140BG/DF115BG/DF140B/115B/100C
OPIS :
• Podwójny wlot wody umożliwia jej przepływ w różnych kierunkach, co zapobiega przegrzewaniu się jednostki w razie zapchania np. algami.
DWUDROŻNY POBÓR WODY DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP
OPIS :
Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez dwa wloty w obudowie przekładni głównej.
ZALETY :
- Zwiększa przepływ wody, poprawiając chłodzenie.
POWŁOKA ANTYKOROZYJNA SUZUKI Wszystkie modele
OPIS :
Powłoka antykorozyjna Suzuki została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić silne wiązanie do powierzchni chronionych elementów, wykonanych ze stopu aluminium Suzuki.
ZALETY :
- Ochrona przed korozją przyczynia się do większej niezawodności jednostki.
- Jasny topkot – żywiczna warstwa wierzchnia
- Warstwa bazowa lakieru żywicznego (czarna lub biała)
- Grunt podkładowy
- Powłoka antykorozyjna SUZUKI
- Aluminiowy stop SUZUKI
UKŁAD WYKRYWANIA WODY W PALIWIE DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP
OPIS :
Funkcja wykrywania obecności wody w filtrze zapobiega przedostawaniu się wody do silnika. Układ powiadamia użytkownika o wykryciu wody za pomocą sygnału świetlnego i dźwiękowego.
ZALETY :
- Zapobiega spadkowi wydajności i korozji, dzięki blokowaniu wody.
OGRANICZNIK WYCHYLANIA DF50AV I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
ZALETY :
- Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi oraz pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika.
UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI SUZUKI DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B
OPIS :
Układ podwójnych żaluzji, profilowanych w kształt litery „L”, pozwala na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika.
ZALETY :
- Zapobiega przedostawaniu się wody do silnika.
- Pozwala na zwiększenie osiągów jednostki, dzięki lepszej dystrybucji powietrza przez układ dolotowy.
UKŁAD PODWÓJNEJ ŚRUBY NAPĘDOWEJ SUZUKI DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B
OPIS :
Układ Podwójnej Śruby Suzuki umożliwia jednemu silnikowi obsługę dwóch śrub napędowych, poruszających się przeciwbieżnie.
ZALETY :
- Większa stabilność podczas kursu na wprost, dzięki wyeliminowaniu sił znoszących występujących przy śrubie pojedynczej
- Moc silnika efektywniej przekłada się na pracę śrub w wodzie
- Większa moc przy cofaniu i hamowaniu
- Zmniejszone opory wody, dzięki mniejszym wymiarom przekładni
- Wydajniejsza praca śrub w wodzie i lepsze przyspieszenie
ZINTEGROWANY UKŁAD STEROWANIA DF350AMD/300BMD
OPIS :
Konwencjonalny zewnętrzny siłownik został wbudowany w silnik zaburtowy.
ZALETY :
- Estetyczny wygląd osłony po zamontowaniu.
- Możliwość mocowania do różnych typów łodzi.
- Proste mocowanie.
MOBILNY SYSTEM DIAGNOSTYKI SUZUKI SDMS DF9.9B I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Ta aplikacja umożliwia sporządzenie planu podróży z uwzględnieniem prognozy pogody oraz stanu silnika i praktycznych wskazówek dotyczących jazdy łodzią. Wszystkie funkcje dostępne są bezpłatnie.* Sprawdź szczegóły w sekcji p. 31 na naszej stronie internetowej.
* Aby skorzystać z tej opcji, należy posiadać wskaźnik wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Gauge 4 lub wyświetlacz wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Display oraz smartfon z systemem operacyjnym Android lub iOS.
ZALETY :
- Możliwość sporządzenia planu podróży łodzią z uwzględnieniem prognozy pogody.
- Możliwość kontroli stanu silnika przed rozpoczęciem podróży na podstawie danych.
- Dostęp do danych silnika przez kod QR*.
- Możliwość przesłania danych silnika do dealera i łatwiejsza konserwacja.
URZĄDZENIE DO ZBIERANIA MIKROPLASTIKU DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C
OPIS :
W ramach kampanii „SUZUKI CLEAN OCEAN PROJECT” opracowaliśmy urządzenie do zbierania mikroplastiku z oceanu, jako część wyposażenia silników zaburtowych SUZUKI.
ZALETY :
- Samo włączenie Twojego silnika zaburtowego przyczyni się do oczyszczenia oceanu z mikroplastiku.
- Brak kompromisów w kwestii wydajności silnika.
SUZUKI SELECTIV ROTATION DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP
OPIS :
Opcjonalne złącze i śruba przeciwbieżna umożliwiają sternikowi podjęcie decyzji, czy śruba ma poruszać się w sposób tradycyjny, czy przeciwbieżny.
ZALETY :
- Śruby silnika mogą pracować w sposób tradycyjny lub przeciwbieżny.
UKŁAD ZAPOBIEGAJĄCY WYCHYLENIU SILNIKA ZABURTOWEGO POZA USTALONY KĄT DF50AV, DF60A I WYŻSZE MODELE
OPIS :
Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.
ZALETY :
- Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi lub pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika
ELEKTRONICZNE STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ I ZMIANĄ BIEGÓW DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF140BG/115BG
OPIS :
Zdalne sterowanie pracą silnika odbywa się za pośrednictwem układu elektronicznego, przy pomocy 1 dźwigni, oferującej obsługę do 6 silników zaburtowych.
ZALETY :
- Zmniejszone tarcie i opory w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań mechanicznych.
- Łatwe sterowanie kilkoma silnikami zaburtowymi naraz.
- Obniżenie kosztów eksploatacji, dzięki układowi spalania mieszanek ubogich Lean Burn Control.
REDUKCJA HAŁASU DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF200AP/175AP/150AP, DF200A/175A/150A, DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C
OPIS :
Hałas generowany przez układ dolotowy jest tłumiony przez tłumik i komorę rezonacyjną.
ZALETY :
- Wyższy komfort użytkowania, dzięki redukcji hałasu.
UKŁAD WSPOMAGAJĄCY TRAŁOWANIE DF40A I WYŻEJ (Z WYJĄTKIEM DF150/175/225/250)
OPIS :
TECHNOLOGIA SUZUKI
Ten układ pomaga łodzi utrzymać określony zakres prędkości przy niskich obrotach.
ZALETY :
- Łódź utrzymuje stałą, zadaną prędkość przy niskich obrotach, bez konieczności operowania przepustnicą.
- Zapewnia doskonałe sterowanie przy niskich prędkościach obrotowych.
BEZKLUCZYKOWY SYSTEM STARTOWY OPCJONALNIE: DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF150A, DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C, DF100B/90A/80A/70A
OPIS :
System pozwala na uruchomienie kilku silników jednocześnie, gdy pilot znajduje się w ich pobliżu.
- Możliwość uruchomienia i zatrzymania do 6 jednostek zaburtowych przy jednym wciśnięciu przycisku.
- Wodoodporny pilot zbliżeniowy.
- Poprawa bezpieczeństwa dzięki immobilizerowi.
ZALETY :
- Zapewnia dobrą ochronę.
- Nie wymaga kluczyka.
PRZECHOWYWANIE W TRZECH POZYCJACH DF5A / DF6A
OPIS :
Konstrukcja silnika pozwala na przechowywanie go po zdjęciu z łodzi w pozycji leżącej na każdym z trzech boków.
ZALETY :
- Silnik może być przechowywany w dowolnym miejscu
- Nie wymaga planowania specjalnej przestrzeni lub metody transportu
UKŁAD EASY START DF40A I WYŻSZE MODELE (oprócz DF250/225/200, DF250W)
OPIS :
Przekręć kluczyk i zwolnij go. Rozrusznik będzie sam pracował do momentu uruchomienia silników. Dzięki tej funkcjonalności uzyskujesz płynne uruchamianie jednostek napędowych.
AUTOMATYCZNY TRYM DF40A I WYŻSZE MODELE (oprócz DF250/225/200, DF250W)
OPIS :
Komputer na podstawie danych o obrotach silnika sam reguluje jego kąt nachylenia.
ZALETY :
- To rozwiązanie technologiczne w sposób automatyczny utrzymuje silnik we właściwym nachyleniu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu łódź bez zaangażowania sternika uzyskuje wyższą prędkość maksymalną oraz lepszą efektywność paliwową.
*Funkcjonalność kompatybilna z wyświetlaczami SMD/SMG4.