Nowy silnik zaburtowy Suzuki DF325A debiutuje w Düsseldorfie
Suzuki poszerza ofertę silników zaburtowych o nowy, innowacyjny model napędzany paliwem RON91. DF325A to pierwszy na świecie duży silnik zaburtowy do codziennego użytkowania osiągający moc ponad 300 KM, wymagający do napędzania benzyny klasy oktanowej RON 91.
Nowy DF325A łączy w sobie moc, siłę oraz ekonomiczność eksploatacji i legendarną już niezawodność - wszystko opakowane w atrakcyjny, nowoczesny projekt. Silnik powstał z myślą o wykorzystaniu go w codziennym użytkowaniu przez duże łodzie, na co pozwala zasilanie go za pomocą najpopularniejszej benzyny klasy oktanowej 91 RON.
Yasuharu Osawa, dyrektor generalny działu Global Marine & Power Products, Suzuki Motor Corporation, powiedział: "Najnowsze silniki zaburtowe o najwyższej specyfikacji i wysokiej mocy wymagają również paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. A o ile się orientujemy, to nie ma innych silników zaburtowych rozwijających moc 300 koni mechanicznych, napędzanych paliwem RON 91, czyli najpowszechniejszym i najłatwiej dostępnym na niektórych kluczowych rynkach. To sprawia, że DF325A jest bardzo atrakcyjnym silnikiem zaburtowym dla sektora komercyjnego. Jest też wyposażony w najnowocześniejsze technologie, które zapewnią najwyższy komfort użytkowania".
Główne cechy silnika Suzuki DF325A:
- Kompaktowa i lekka, czterosuwowa konstrukcja o pojemności 4390 cm3, o układzie cylindrów V6 i maksymalnej mocy 325 KM osiąganej na paliwie standardowym
- Unikatowe rozwiązanie Dual Prop System będące prawdziwą rewolucją w dziedzinie napędów dla jednostek pływających. Innowacyjna konstrukcja zakłada przeciwbieżne działanie dwóch śrub, co zapewnia większą „przyczepność” pod wodą, a także pozwala na opracowanie mniejszych i dużo bardziej hydrodynamicznych obudów przekładni. Dodatkowo eliminuje konieczność stosowania silników przeciwbieżnych w instalacjach wielosilnikowych.
- Całkowicie nowy system podwójnych wtryskiwaczy pozwalający na uzyskanie ogromnej precyzji dozowania, ulepszone rozpylenie dawki i poprawioną oszczędność paliwa.
- Zaawansowana technologicznie konstrukcja tłoków. Są one produkowane w technologii śrutowania, tworzącej na powierzchni tłoka liczne gładkie wgłębienia, które równomiernie rozprowadzają ciśnienie powstające podczas spalania mieszanki.
- Układ bezpośredniego wlotu powietrza i system podwójnych separatorów żaluzjowych wody Dual Louver System zapewniają bezpośredni przepływ powietrza, jednocześnie eliminując możliwość zassania wody, nawet w trudnych warunkach na wodzie.
- Dynamiczny, sportowy i innowacyjny wygląd.
O opracowaniu nowego silnika zaburtowego zdecydowało przekonanie Suzuki, że ważne jest dostarczanie motorowodniakom czegoś więcej niż tylko koni mechanicznych. Podczas gdy moc i prędkość są najistotniejszymi parametrami, dodatkowe cechy, jak wydajność, niezawodność i stabilność na tym najwyższym poziomie sprawiają, że DF325A jest pożądanym uzupełnieniem gamy najwyższej jakości czterosuwowych silników zaburtowych Suzuki.
DF325A będzie produkowany wyłącznie w zakładach w Japonii, a jego dystrybucja na rynki zagraniczne rozpocznie się wiosną 2018 r. W Polsce będzie dostępny już w połowie marca tego roku.
Blisko pół tysiąca uczestników wzięło udział w tegorocznej Suzuki Moto Szkole!
Cykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więceje VITARA na filmie - obejrzyjcie jak wygląda elektryczny SUV Suzuki
Od dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki e VITARA.
Dowiedz się więcejPremiery Suzuki na międzynarodowych targach EICMA 2024
Wśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.
Dowiedz się więcejEuropejska premiera modelu e VITARA – elektrycznego SUV-a Suzuki
Suzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „e VITARA” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu.
Dowiedz się więcej