24.02.2022

Gdy chcesz najbardziej oszczędnie: Vitara Strong Hybrid

W salonach debiutuje najnowsza hybryda Suzuki: Vitara Strong Hybrid. Samochód można zamówić w trzech wersjach wyposażenia, w 15 wariantach kolorystycznych, z napędem na jedną oś lub AllGrip. Dzięki nowej konstrukcji napędu hybrydowego (własna konstrukcja Suzuki) Vitara Strong Hybrid jest jeszcze bardziej oszczędna, a także niskoemisyjna. Jest jednym z najbardziej atrakcyjnych cenowo aut SUV w Polsce z tzw. pełnym napędem hybrydowym.

Kompaktowy SUV japońskiej marki był dotąd oferowany z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Teraz samochód można zamówić również w odmianie Strong Hybrid. Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na których sprzedaż tego modelu właśnie się rozpoczęła.

Co pod maską?

Zespół napędowy składa się z czterocylindrowego, wolnossącego silnika benzynowego 1.5 DUALJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa (moc 102 KM), silnika elektrycznego z generatorem tworzących tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układu ISG (znanego z wcześniejszej Vitary Mild Hybrid), sześciostopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów oraz akumulatorów litowo-jonowych, które zamontowano pod podłogą bagażnika (pojemność 0,84 kWh, napięcie 140 V). Dzięki energii elektrycznej w nich magazynowanej Vitara Strong Hybrid na krótkich dystansach może się poruszać także z wyłączonym silnikiem głównym-benzynowym. Moc nowej hybrydy Suzuki wynosi 116 koni, a jej moment obrotowy to 138 niutonometrów (plus dodatkowe 60 Nm generowane przez MGU lecz nie dodawane do wartości momentu silnika spalinowego). Samochód rozpędza się do 180 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię wykorzystywaną następnie podczas przyspieszania, ale także przy niskich prędkościach oraz do kompensowania spadków obrotów przy zmianie kolejnych przełożeń. Podczas rozruchu silnika spalinowego, gdy na krótkim postoju pod światłami na chwilę zostanie wyłączony, pomaga układ ISG. Według danych producenta minimalne spalanie Vitary Strong Hybrid (mierzone według procedur WLTP dla Vitary z napędem 2WD) wynosi od 4,7 l na 100 km. Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d.

Ile to kosztuje?

Nowy wersja silnikowa SUV-a Suzuki jest oferowana w trzech poziomach wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun. Najtańszą Vitarę Strong Hybrid wyceniono na 107 500 zł i już taki samochód można zamówić z AllGrip, czyli napędem na cztery koła (cena 118 500 zł). Dla porównania ceny SUV-ów w wersjach Elegance i Elegance Sun wynoszą odpowiednio 115 500 oraz 131 500 zł.

Co na liście wyposażenia?

Najnowsza hybrydowa Vitara jest dobrze wyposażona i to już w wersji podstawowej. Samochody Strong Hybrid Premium mają np. przednie i tylne światła LED, światła przeciwmgłowe (przednie także w technologii LED), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (przód i tył), 7 poduszek powietrznych (włączając poduszkę kolanową), ESP z kontrolą trakcji, systemy DSBS (reagowanie przedkolizyjne z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym) i RCTA (ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu), Hill Hold Control (wspomaganie podczas ruszania na wzniesieniu) oraz – w aucie z napędem All Grip - Hill Descent Control (wspomaganie zjazdu ze wzniesienia), monitorowanie ciśnienia w oponach, tempomat adaptacyjny i ogranicznik prędkości, elektroniczny kluczyk, interaktywny system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth i DAB oraz 4 głośnikami, klimatyzację automatyczną z filtrem przeciwpyłkowym, kamerę cofania, pakiet „Zimowy” (podgrzewane fotele przednie i nadmuch pod nogi pasażerów siedzących z tyłu) oraz podświetlenie miejsca na nogi, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami itd. Samochód ma także dwa gniazda 12-woltowe (deska rozdzielcza, bagażnik) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

20.12.2024

Suzuki życzy wszystkim…

… spokoju, ciepła oraz kilku dni, które będziecie mogli poświęcić wyłącznie samym sobie.

Dowiedz się więcej
16.12.2024

Julia Szeremeta zwyciężyła podczas 32. gali Suzuki Boxing Night w Lublinie

To był pierwszy pojedynek naszej srebrnej medalistki od słynnego finału igrzysk olimpijskich w Paryżu, podczas którego Julia Szeremeta została pokonana przez Tajwankę Lin Yu Ting.

Dowiedz się więcej
11.12.2024

Julia Szeremeta w walce wieczoru na Suzuki Boxing Night 32 w Lublinie

Julia Szeremeta, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu, 13 grudnia weźmie udział w walce wieczoru ostatniej w tym roku gali boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night 32.

Dowiedz się więcej
26.11.2024

Suzuki Hayabusa zwycięża w plebiscycie The Best Of Moto 2024

W tegorocznym plebiscycie The Best Of Moto 2024, zorganizowanym przez Moto.pl i Gazeta.pl, oddano rekordową liczbę 45,5 tys. głosów.

Dowiedz się więcej